jålle "the judge" nilsson

Det finns en syssla som jag gillar oerhört mycket. Jag brukar inte berätta det för någon annan än mina närmaste vänner men det känns som att det är dags.

Jag gillar att titta på folk och tänka på alla de saker de borde ändra på med sig själva.. antingen vad de ska göra för att komma närmare perfektion eller för att slippa vara så jävla felande.

Det krävs ett starkt psyke för att kunna hålla på med den här lilla hobbyn, man använder självklart sina bästa sidor att jämföra med alla okända människor och man får aldrig visa någon som helst respekt för dom man dömer.

En sak som jag har lagt märke till förut men inte riktigt ventilerat är alla ungdomar där ute, främst tjejer i 15års åldern, som har på sig träningsoverallsbyxor.. många av dom utövar säkert inte äns en sport i en klubb där de kan ha fått såna där byxor.

Det var ju fan astöntigt att gå omkring i mjukisbyxor för några år sen, men nu i våras verkar det ha blivit nån slags tvärvändning på det där..
Jag hade kunnat acceptera detta, om byxorna i fråga hade varit snygga.. men dom är ju fan asfula. Det kan vara pga materialet som dom är så populära- lite retro 70tals overall känns det som. (säkert asköna)

Om nån vet varför detta fenomen uppkommit vill jag gärna höra en förklaring. Det är ju verkligen inte så att alla dessa människor känner för att ha en casual stil med mjukisbralla å tjocksockar - Det måste vara nåt sorts modeinriktat grupptryck.


/Jålle "The Judge" Nilsson
 
Av: karran 2008-10-14 @ 22:45:42 http://karrobajs.blogg.se/

"Det var ju fan astöntigt att gå omkring i mjukisbyxor för några år sen"



Jag kan intyga att de även användes för några år sedan! fast iofs var jag så cool och gick i en sport där jag fick dom.



HM, Nu till förklaringen. Skönt, avslappnat och samtidigt så ser man sportig ut och det är väl asfränt tycker tjejerna som är osäkra och inte riktigt vet vilken modebana dom ska ty sig till själv ännu.



ELLER så är det för att dom mjukisarna(förstår vilka du syftar på) är en lite snyggare variant av mjukisar, och just för tjejer, kan det vara skönt att ha mjukisar vissa perioder, under t.ex. lingonveckan.



/ Karrobajs

Av: jålle 2008-10-14 @ 22:50:03 http://cowabungaalltso.blogg.se/

shit vilket långt svar.. - du hade några bra idéer varför dessa saker används dock. :)

Av: Anonym 2008-10-14 @ 23:19:09

så enligt karro här så har alla tjejjer med mjukisbralla på friditen (om de inte är bakis)

MENS. FY FAAAN

Av: jålle 2008-10-14 @ 23:36:12 http://cowabungaalltso.blogg.se/

vet inte - bryr mig inte.. byxorna är fula och folk borde ta av sig dom

Av: fridaöaaäaööa 2009-05-03 @ 20:20:28 http://fridaosv.blogg.se/

karro har rätt där. sköna. och man slipper se ut som att man bor på navet bara för att man vill ha på sig lite skönare saker. :D och ifall man får för sig att dra en löptur så går de ju bra också. men snygga. DET ÄR DOM INTE


Gör dig själv hörd!



Namn:

Kom ihåg mig?


E-mail: (publiceras ej)


Hemsida:

Dina ord:

Trackback
Till startsidan
RSS 2.0