Breaking the law!

*pust* ... hej!!

idag har jag varit hjälpsam utöver det vanliga.. kan vara för att jag läst boken Konsten att vara snäll, jag vet inte..

jag klev upp i god tid. fick reda på de uppgifter jag skulle göra idag sedan påbörjade jag dem!
först skjutsade jag brorsan till stan - gick runt på INgallerian och följde med honom när han köpte ett dataspel höhh..
sen hjälpte jag han bära sina väskor till bussen - han åker "hem" till Umeå, sitter på bussen nu antar jag.. annars är det en väldigt snabb buss.

när jag kom hem påbörjade jag uppgiften som skulle leda till att jag bröt mot lagen!!!  jag skulle plocka upp dom ca 3kubikmetrarna med äpplen som fallit ner på min framsida.. har 3 äppelträd som producerar vidrigt mycket äpplen varje år, när jag var yngre fick jag ofta plocka äpplen som straff för att jag typ varit ute i hooden å sugit i mig massa sprit och grejer.
vi har 2 kompostlådor i min familj.. men dom är inte tillräckligt stora för denna mängd äpplen så jag blev tvungen att dumpa alla äpplen uppe vid en bäck ca 50 meter från mitt hem - där kommer lagöverträdelsen in. helt sjukt egentligen att det är olagligt att göra sådär.. ingen familj i världen kan äta sådär mycket äpplen.

min 3e men inte sista uppgift har jag precis TYP avklarat.. ni som bor i Sundsvall vet att det har blåst na jäävulskt här i helgen.. detta medförde att en björk hade valt att lägga sig vågrätt in på min tomt, jag som har lite erfarenhet av skogsröjning tog självklart tillfället i akt att riva loss-såga-hugga-kvista å slita runt det där trädet. måste ut å greja lite mer men jag tänkte göra klart min 4e uppgift innan det/vila lite.

4e men antagligen inte sista uppgiften är att plocka ur diskmaskinen. min bror har varit hemma över helgen så det är lite mer disk än vanligt. lär ta ungefär 30m-1h att fixa med tanke på att jag ska glida runt å lyssna på Kings of Leon samtidigt vilket ofta leder till någon sorts dans i mitt fall.. men det är mest när jag är ensam hemma som nu.

skulle såklart ha lagt in lite bilder på allt det här men jag orkar inte fixa batterier till kameran. känns förresten helt fel med AA batterier till en digitalkamera.


åhej vad mycket jag har skrivit.. hoppas ni inte dör av tristess mitt i allt - jag återkommer med resultat från domarna/cheferna/föräldrarna/room mejtsen.


hare!

/jålle
 

Gör dig själv hörd!



Namn:

Kom ihåg mig?


E-mail: (publiceras ej)


Hemsida:

Dina ord:

Trackback
Till startsidan
RSS 2.0