Jag har blivit lurad!!!!

Jag har i många år funderat och smakat av och dividerat över skillnaden mellan Cloettas- Center och Plopp.

Min bror kom med en tes - vet inte om den var självodlad eller inte MEN det var felande..
hans förslag var följande: Centers mittengegg är ytterdel på Plopp och plopps mittengegg är centers yttre.

detta var alltså helt fel. eftersom jag har rätt så mkt tid som behöver dödas varje dag så sökte jag upp svaret.
pinsamt nog fanns svaret på Cloettas hemsida.. svaret var lite luddigt men här kommer det iaf - rakt av copy pastat från deras hemsida:

Vad är det för skillnad på Plopp och Center?
Center föddes 1941 och är från början en Cloetta-produkt, medan Plopp föddes 1949 i Stockholm hos Choklad Thule. När Choklad Thule köptes upp av Cloetta så kom Plopp med i Cloettas sortiment och har blivit kvar där.
Det är dock inte samma produkt.

Center och Plopp har olika recept när det gäller fyllning och chokladandel.
Plopp-fyllningen har en något högre sockerhalt än Center-fyllningen.
Vidare är aromtillsatsen av helt olika karaktär.
Plopp har en mera "knäck"-artad arom medan Center har en mera ren toffe, karamell eller mjölkkolasmak. Dessutom är Plopp-fyllningen lite mera lättflytande eftersom den inte kokas lika mycket och får därigenom en något högre vattenhalt.

där är svaret på gåtan som så många av oss sökt!

/Jålle
 

Gör dig själv hörd!



Namn:

Kom ihåg mig?


E-mail: (publiceras ej)


Hemsida:

Dina ord:

Trackback
Till startsidan
RSS 2.0