hmmmmmm

Jag gillar att fundera på saker..

Nyss när jag småkikade lite i Alex Sch's blogg så ploppade en fundering upp.. ni vet det här med alkohol och graviditet.
Jag har accepterat att det iaf inte kan göra barnet friskare av att morsan dricker.. MEN!
vad händer då?! finns det några man hittat bevis på att det är just alkohol som pajjat ungen.
eller iaf sett några likheter på barns utseenden eller beteenden då man vet att det krökats under graviditeten.

Jag hittade ingen läkarstudie om det men utseendemässigt så kan de här grejerna hända barnet enligt vardguiden.se:
"Det kan få korta ögonspringor, platt mellanansikte, lång och tunn överläpp eller lågt sittande öron."

Jag tyckte beskrivningen kändes väldigt mycket 1943..
Det som endå fick mig att sluta fundera var när jag kom å tänka på ett utdrag ur boken med stort B.

Domarboken 13:7 uppenbarade sig en ängel för Manuas hustru och sade:
"Se, Du skall bliva havande och föda en son; drick nu icke vin eller starka drycker och ät icke något orent".




/Jålle - Kan sin Bibel
 
Av: IDDE 2009-03-11 @ 12:26:02 http://cowabungaalltso.blogg.se/

sen när fan blev du bibelfantast?

Av: jålle 2009-03-11 @ 14:04:12 http://cowabungaalltso.blogg.se/

sen aldrig ditt cp.


Gör dig själv hörd!



Namn:

Kom ihåg mig?


E-mail: (publiceras ej)


Hemsida:

Dina ord:

Trackback
Till startsidan
RSS 2.0