HEHEE

Häromdagen när jag browsade igenom min brorsas Larsson-tidningar hittade jag ett räknehäfte mellan 2 av dom..
Det var mitt räknehäfte från 1an!

Efter att ha kollat igenom det häftet så märkte jag att jag hade ju fan flera fel men fick ett stort R i slutet av sidan endå!
Det här är något som följt mig hela skolgången.. jag har alltid varit på gränsen och har behövt snacka till mig betyg i ett antal ämnen, i regel älskade lärare mig.. nån sorts "ta-hand-om-känsla" bubblade upp i deras kroppar.

exempel:
Matematik C på gymnasiet, missade först 3 av 5 prov så jag gjorde en omtenta i slutet av 3an.
Efter att jag kollat upp hur mycket jag behövde lära mig kände jag mig säker (jag hade luskat fram att finns det dokumenterat att man klarat vissa delar av en kurs behövde man bara klara av de delar som fattas för att få godkänt betyg)
Hursomhelst så blev det nåt fel så jag fick göra ett prov som täckte hela kursen och var 1 poäng ifrån G-gränsen.
Min lärare sa dagen efter att jag kunde få göra ett till prov..det var 1 uppgift jag hade rätt svar på men hade ingen uträkning uppskriven. Klarade det hur lätt som helst och fick G i kursen.

exempel:
Kemi A på gymnasiet, dessa lektioner var på morgonen -> alltså jag var nästan aldrig där.
Klarade mig precis på G-gränsen av alla prov utom sista.. läraren frågar mig vad jag ska göra efter gymnasiet, jag säger att jag tänker söka utbildningen: Civil-ingenjör  i Elektroniksystem och att jag behöver det här ämnet för att komma in på programmet. Jag får G i kursen.

exempel:
Programmering A på gymnasiet, det här var någonting jag verkligen hatade skiten ur. Lärde mig fan ingenting vare sig jag ville eller inte. För att klara kursen skulle man klara 2 prov, 1 teoretiskt och 1 där man skulle sitta å koda ihop nåt.
Jag klarade det teoretiska provet men jag kunde inte knacka kod.. Jålle's lösning: jag sa att nåt i stil med "men du... jag klarade ju det teoretiska provet.. jag vet inte riktigt vad som hände på det andra provet, en dålig dag helt enkelt"
Jag får G i kursen.




Hur som helst! Har man tillräckligt bra hjärnkapacitet kan man se att allt det här är pga min lärare i första klass.
Det var hon som "lärde" mig (omedvevetetet) att det är lugnt om man är nära och att man inte måste ha bästa betygen i alla ämnen och att det går att tänja gränser.
Här kommer beviset.. Kolla igenom alla uppgifter och bestäm själva hur mycket jag förtjänar ett stort R i slutet av sidan.



förresten.. är du en framtida arbetsgivare eller liknande så kan du se hela det här blogginlägget som fiction.


/Jålle
 
Av: karran 2009-01-20 @ 22:03:22 http://karrobajs.blogg.se/

jag gick g i matte i nian för jag grät inför läraren..

Av: karran 2009-01-20 @ 22:03:48 http://karrobajs.blogg.se/

jag fick g i matte i nian för jag grät inför läraren..

Av: Jesper 2009-01-21 @ 07:21:52

klockis


Gör dig själv hörd!



Namn:

Kom ihåg mig?


E-mail: (publiceras ej)


Hemsida:

Dina ord:

Trackback
Till startsidan
RSS 2.0