jul å sånt

Nu är det snart julafton.. bara om några timmar.

Det är mer presenter under granen än någonsin..
Jag har snokat runt där under lite grann men hittade fan inte ett enda paket med mitt namn på.

konstigt..
Jag tror inte jag har varit tillräckligt snäll i år. antingen det eller så har tomten glömt bort att kolla vad jag sysslat med under året.
Ett klart tecken på att han och hans brorsa(Gud) inte gillar mig är att dom gjorde så min dator brann upp i morse.

Det är inget skämt, när jag skulle starta den så lät det bara ett "elektriskt surr" - som jag skulle vilja förklara det, så jag tänkte jag skulle stänga av den kvickt innan den sprängdes..
Då gick en propp och det luktade bränd elektronik.
Det gick åt ungefär 7st 10 ampere-säkringar innan jag gav upp kampen mot gudarna.

Innan aset till jultomte pajar datorn jag sitter på nu så ska ni få läsa lite väl valda ord om julen.

Tänk på att det är inte "tanken" som räknas när ni ger bort julklappar.
alltså- om ni ursäktar er och säger till någon att ni tänkte köpa nåt riktigt speciellt, men att ni inte hade tid eller att ni inte hittade just den presenten.
Det är gärningen som räknas.
Glöm inte heller att det är Jesus födelsedag så om ni gillar att sjunga så tycker jag ni ska ägna nån minut att sjunga för honom.


/Jålle

 

Gör dig själv hörd!



Namn:

Kom ihåg mig?


E-mail: (publiceras ej)


Hemsida:

Dina ord:

Trackback
Till startsidan
RSS 2.0