Plåga hjärta/lunga och Man-Fucking-chester


YO !! skrek jag till några kiddz jag sprang förbi på löpturen jag va ute på nyss, hade fått order av min bror att springa en stege.. men de bryr inte ni er om vad de är så vi skiter i de och berättar vad som gjordes i Manchester istället.


Måndag: Gick upp vid 11 och gjorde diverse ärenden(växla pengar, käka, packa osv) sen satt jag o vänta tills klockan skulle bli 23 och dags för oss att ta oss till tågstation för färd mot Arlanda.
Kom fram typ vid 03.45 och planet mot manchester gick 7.50 om jag inte minns fel, så vi fördrev tiden med att halvsova på varsin fåtölj på arlanda.


Tisdag: Landade i Manchester vid ~10.20 lokal tid, tog en taxi(kör som idioter där, inte oväntat) till hotellet,
Checka in och la oss för att sova i typ 1 timme, sen gick vi ut på jakt efter käk ! men efter typ 1.5 timmes drivande gick vi tbx till hotellet och käkade i deras restaurant istället =) eftersom man hade sovit ungefär 2 timmar de senaste dygnet, så va vi sjukt slitna och gick upp på rummet igen. Skulle hämta biljetterna i lobbyn också men dom fick vi inte... återkommer till det. Vi gick och köpte chips o lite annat smått och gott istället som vi TCHOOOKA i oss (mest balta).
Blev inte mycket mer än så.. inget som är värt för er att veta iaf =)




Onsdag: MATCHDAG ! yay ! vaknade glad i hågen efter ca 12 timmars sömn =) ja jag somnade 20.03 =)
Drog i oss en rejäl frukost(nutella, yoghurt o diverse annat).
Sen vare de här med biljetterna...
Enligt företaget vi åkte med så skulle vi få biljetterna senast 19.00 dagen före match, men de fick ju inte vi...
Personalen på hotellet sa att biljetterna kom med posten 10.00 så vi gick och frågade då...
Snubben bläddrade igenom breven och de var ju självklart inget till oss. Eller vi fick först ett brev där de stog Hassambay på istället för Hammarberg... men de var ju självklart fel
En annan snubbe(mailkillen) sa att han skulle maila företaget o höra hur de låg till, så skulle vi få våra biljetter om någon timme... aja vi orkade inte vänta så vi ringde upp företaget vi åkte med och kolla hur de låg till, han sa hotellet alltid har biljetterna i deras kassaskåp men är väldigt försiktiga om vem som ska ha biljetterna.
Vi fick ett namn vi skulle referera till för att få biljetterna, så vi gick ner igen
Kommer ner till lobbyn igen och de står nu tjejen från kvällen innan som sa att de skulle komma med posten, då utspelar sig följande.
Tjejen känner igen oss. (jag tar konversationen på svenska :D)

Tjejen: Ja hej killar !
Vi: hej
tjejen tittar på postkillen och frågar: har vi fått in någon post idag?
Postkillen: nej
Vi: ???? (vafan han visa ju oss posten för 5 minuter sen)
Mailkillen(kommer bakifrån och frågar postkillen): har du nycklarna
Postkillen: ja här
Mailkillen kommer ut med 2 biljetter: här har ni
Vi: ??? tackar :D



Aja när vi väl fått våra biljetter tog en taxi till Old trafford i hopp om att få gå en stadiumtour men dom körde inga sådanna på matchdagar och de va fullt dagen efter.. Aja vi röjde runt i United Megastore och på museet istället.
Vi var där i någon timme så magen började kräva käk så vi gick till ett KFC som låg i närheten och tog en Deluxbox XL
med innehållet: 12 Fried Wings, 2 Popcorn Chicken, 4 strips, 2 200g coleslaw? och 1.5 L pepsi =)
Åt inte ens upp allt för de va så jävla mycket :D




Efter käket GICK vi hem till hotellet.. orkar inte skriva allt men balta ska fan inte ha kartan ! :D
La oss uppe på rummet och peppade med Amy Diamond med ca 3.5 timme till avspark.
På med Match-outfiten och sen tog vi en taxi till arenan och letade våran ingång E4.. Då kom ju resans positivaste överraksning iaf ! tydligen har vi någon form av företags/vip-biljetter så vi går in på utsidan i en flådig entre där de står 3 slipsnissar och hänvisar oss till våning 5.
Finns tydligen som olika sektioner för dessa biljetter, våran heter 500 club.
På våning 5 möts vi yttligare av några slipsnissar som ger oss matchprogram och ett armband som tillträde in till en lounge.
Där inne finns en stor bar i mitten, ett buffé-bord med käk och givetvis en massa sittyta. Tyvärr tog ingen av oss någon bra bild på Loungen, bara på en och annan kall som vi drack.


Sen vare ju bara gå in o sätta sig ! Vi gick in ganska tidigt för jag ville se värmingen =) stämningen blev bara bättre och bättre ju mer arenan fylldes på.
Sedan tågade spelarna in och jag o balta stog och jublade bland 75731 andra lyriska fans !!



orkar inte skriva så mycket om matchen men.
Första halvlek var jävulskt bra! men dessvärre så blev andra halvan seg och chansfattig men vi vann ju så... :D

Efter matchen tog vi en taxi hem, gick på donken och sen slagga vi efter diskussion om dittan och dattan =)

Torsdag: Hemfärd...
Fördrev dagen genom att göra stan, jag hittade inget speciellt jag ville ha förutom en grön Modern Amusment tröja som jag borde köpt men jag klarar mig utan, balta fyndade ett par skor och nallar till sin käresta =)

Checkade ut vid 12-tiden.. planet hem skulle gå 18.15 så vi satt i lobbyn och hängde en timme sen käkade vi på hotellet igen, samma rätt som vi åt första dagen ! Pasta carbonara med grillad kyckling !



Efter massa flygplatshäng osv, så for vi till köpenhamn enligt tidsplan. När vi landa hade vi 20 minuter på oss att byta plan... såklart var ju gaten för planet 1på andra sidan flygplatsen, så vi löpte på och tro på fan planet är kraj då vi kommer dit så de blir uppskjutet i nästan 2 timmar..
Landar i sverige vid 2.30 istället för 23.45, så vi hann inte ta 00.20 tåget hem utan vi får vänta på 6.50 tåget istället. balta sov sönder på en träbänk, medan jag lyssnade på amy diamond halvsovandes




bättre sent än aldrig/ jag har inte läst igenom så klaga gärna på meningsuppbyggnadsfel osv. Långt blev de också

/jojje eller IDDE, vafan ni vill

 
Av: Hammer 2008-11-03 @ 23:00:25 http://indiepop.blogg.se/

bra skrivet! Verkar som det var en fin tripp även om fotboll är det mest ointressanta jag vet.


Gör dig själv hörd!



Namn:

Kom ihåg mig?


E-mail: (publiceras ej)


Hemsida:

Dina ord:

Trackback
Till startsidan
RSS 2.0