varför får man inte prata som man vill?

Idag på skolan så gjorde jag en snabb okulär besiktning av min klasskompis.

Sen sa jag: "Hörredu..... du ser väldigt gravid ut. När ska du pressa ut den där?"
och då utbröt fniss från vissa håll, stela blickar från andra håll och gapskratt från någon enstaka.

Gravidingen log å sa att det är 2 veckor kvar.

min första tanke är: är det helt åt helvete fel att prata som jag gör i och med att det blev sån förändrad stämning i omgivningen?

och min andra tanke är: när ska man vara på helspänn för att vattnet ska gå å ungen kommer är på väg ut?! det är väl inte ovanligt med 2 veckors för tidiga barn t.ex?
och min trejde tanke är: äre inte helt värdelöst att vara på G att föda om man är på t.ex. skolan, jobbet eller affären?




/Jålle - Tänjer gränser
 

Gör dig själv hörd!



Namn:

Kom ihåg mig?


E-mail: (publiceras ej)


Hemsida:

Dina ord:

Trackback
Till startsidan
RSS 2.0