Resumé

Till medresenärer för en lyckad resa och björn-stekarN för visat intresse


Förord:
Söndagen var vi alldeles för kraja för att ens kunna göra en VL. I ett försök att få liv i lågan igen kommer jag bjuda på ett inlägg sent att glömma.

Glöms det glöms allt...


Min uppfattning av resan är vad som kommer fortskrida textens innehåll, dag för dag, timma för timma, minut för minut. Varsågoda

Efter en hård arbetsdag med tidig morgon(06.00-15.15) begav vi oss väster ut tio minuter före planerad avfärdstid i den fullpackade och nyss bötfällda Huyndai i30n. Baksätet hade fest och spelade TP som hade samma segrare båda gångerna, ni kan gissa vem som vann! och JA jag satt bak. Joel körde, linnea Dj:a och båda gjorde det med högsta betyg


Matstop på CG i bräcke, vi fick stripsen till våra mål denna gång, inte efteråt som senast. Nekat alkoholintag inne på CG fick inte humöret att sjunka.

Shopping på Coop i Ö-sund med blandad meny, mer om det längre ned.

Stressen blev mer påtaglig eftersom vi hade en tid att passa. Hoffmaestro stod på schemat 23isch local time.

Ankomst till Tege och Permobilstugan strax innan 21. Alla i jamsigt-stadie förutom chafför som fick ha högsta takten på strupspolning.

Lyckad kväll med ett jävla ös och svett! milstoplarna under kvällen kommer i punktform

  • Folk i överflöd
  • Inkräktning/Våldgästning  av/på Vipbord
  • Svesse utslängd
  • Eftersnax på max

Eftersom jag inte kan sova när jag har druckit alkohol vaknade jag vid 8-tiden... försökte sova en släng till men det gick inte pga snurrisnurr. Övrigt gäng kom upp eftersom, strax efter 10 satt vi i skidbussen påväg in till backen.
Skön dag i backen med allt öppet, Starkölspicknick första åket, Starköls-lunch med korvstroganoff för min del, en åt PANGkakor, en annan vegburgare osv. Kaffekarlsson till efterrätt =)

Kameran var tyvärr glömd i stugan så jag har inga sköna skidbilder från fredagen, desto mer under lördagen, häng med så får ni se.

Afterski på fjällgården, för mycket reggea för min smak men jävligt bra ändå, speciellt då Ville 9 bast från Växjö sjung "Sommaren Är Kort"

Åkte backen ner i full jamsighet = vurpor om vart annat för min del =) Fylleshopping på Åre Skidshop á 1800

Pitstop hos chaffören Mabuuuuuh innan vi till stugan for för att laga tacos, Bilderna får ta över orden ett tag:




Ölspelet vi spelade ledde till att jag fick svepa tre rejäla grollingar på ca 15 minuter, vilket i sin tur genererade i dyngfylla NÅ jävulskt, så jag fick dricka vatten... var det min tur att däcka? skulle jag bli utslängd? vinner jag lets dance? var det jag som skulle få ansiktet oranget? frågorna är många, läs vidare och ni får vet vad som hände...

Åkte in rätt tidigt, var inget speciellt att gå på, så det fick bli en tequilabricka på Dahlboms istället =) Det fick min dyngfylla att vända till något positivt, dessvärre joels att bli sämre... Punktform på händelser efter dahlboms
  • Enorm spridning på följetåget mot Bygget
  • Joel får inte komma in, svesse sätter han i en taxi tillbaka till stugan
  • Blackjack spelande +300 för mig, -100 för linnea och -200 för benny
  • Lite folk på dansgolvet, Jag och Linnea dansar sönder allt motstånd på dansgolvet i en dancesession på över 1.5 timme. Kändes som att vi aldrig gjort något annat i våra liv, sjukt fin spontandesignad koreografi. Lätt top 3 bästa händelserna under helgen.
  • Taxifärd hem och lek med en avdäckad joel
  • Skådning av damernas curlingfinal

Som vanligt kunde jag inte sova och vaknade vid 8 igen, Kom ut senare i backen, missade skidbussen precis så vi fick vänta i 30 min på nästa pga kameraglöms igen. Men 11.30 var vi i backen ungefär

UNDERBAR SKIDDAG! se själva




Mer effektiva starkölspicknickar, Starkölslunch med Gulasch var början till världens skrattfest. Jag kom in i Robert Gustavsson-mode dvs allt jag sa resulterade i garv så innåt helskrönets. Det var när vi hade tagit oss till toppen för sista gången för att dricka varsin kaffekarlsson. Upprinnelsen till garvningarna var denna bild.



Fråga mig gärna varför =)

Sedan kom det lite blandade citat från mig med favoriten: "-vad ser ni när ni blundar? jag ser backhoppning"

Alldeles för glad i hågen åker vi ner till fjällgården för ny afterski, ny 9 åring som sjunger, linnea slickar bort svetten på sångarn, joel springer upp på scen och blåser i någon slags luftsynt.

Taxi hem och korv och strips på menyn, jag fick agera stekare precis som dagen innan, Kvällen var väl inte allt för eventfull.. blev lite jidder, lite os, lite öl, lite kasta jordnötter och svesse o jag hade kollo med spökhistorier på vårat rum på nattkvisten =)

RAndom pICcs:





Söndagen sög så fruktansvärt! bakis nått så innåt helvetet, joel hade det jobbigast troja, 4 chafförer... och nu har jag blivit sjuk :/


/IDDE - tack för maten




 
Av: jowl 2010-03-01 @ 14:53:31 http://cowabungaalltso.blogg.se/

du glömde berätta om vällings-incidenten!

Av: Fjuppe 2010-03-01 @ 16:47:07

Kärlek

Av: Svesse 2010-03-04 @ 12:08:18 http://twitter.com/JohanSvensson

Kollo med spökhistorier på rummmet vill jag inte minnas. men det var säkert roligt ;)


Gör dig själv hörd!



Namn:

Kom ihåg mig?


E-mail: (publiceras ej)


Hemsida:

Dina ord:

Trackback
Till startsidan
RSS 2.0